Interaktīva Google prezentācija kā izlaušanās istaba

Tīnūžu sākumskolas skolotāja Judīte Saliņa dalās pieredzē, kā skolēniem izveidot digitālu izlaušanās spēli, izmantojot dažādas lietotnes.

Istaba ir izveidota kā viens slaids, kurā fonā izvietots attēls – istaba, klase utt. No šīs istabas jāizlaužas digitālajā vidē. Lai to izdarītu, jāatrisina dažādi uzdevumi, kas ir paslēpti istabā. Nospiežot uz tiem, spēlētāju aizvedīs uz uzdevumu, izmantojot hipersaites, kuras iepriekš ievieto spēles izveidotājs.

Šo izlaušanās istabu veidoju kā interaktīvu integrēto nodarbību matemātikā un latviešu valodā 4.-6.klases skolēniem. Katram nedaudz pielāgota uzdevumu sarežģītība. Uzdevumus veidoju par dažādiem tematiem, kas apgūti iepriekš konkrētajos mācību priekšmetos, piemēram, lietvārdu deklinācijas, vārdšķiras, aritmētisko darbību secība un tā tālāk.

Kā veidot istabu?

  1. Izvēlies attēlu fonam.
  2. Izvēlies tēmu.
  3. Izlem, kādi būs uzdevumi.
  4. Izvēlies, kur uzdevumus veidosi. Es izmantoju tādas vietnes kā learningapps.org, classtools.net, Google Forms, YouTube.com, Wikipedia.com, Jigsawpuzzle.com u.c.
  5. Izveido uzdevumus attiecīgajās vietnēs un ievieto hipersaites prezentācijas slaidā.

Katrā no šīm vietnēm izveidoju zināšanu pārbaudi vai spēli, kuru izspēlējot, dalībnieki nonāk līdz atslēgas koda ciparam vai vārdam. Kad visi pavedieni ir savākti, tos ievada learningapps.com izveidotajā krustvārdu mīklā un iegūst durvju kodu. Durvju kodu ievada Google Forms veidnē un nonāk līdz iepriekš izveidotajai animācijai animaker.com. Ja tas izdodas, dalībnieks ir izlauzies no istabas.

Nedaudz sīkāk par katru no vietnēm:

1. Learningapps.org – Šajā vietnē var izveidot dažādas mācību spēles, piemēram, šķirošanu, salikšanu pāros, krustvārdu mīklas u.c. Beigās, ja risinājums ir pareizs, var atstāt jebkādu ziņojumu, arī atslēgas kodu.

2. Classtools.net – Šajā vietnē izmantoju šķirošanas spēles režīmu “The Vortex”vai testu “Fling the Teacher”, kur varu ievietot dažādas sarežģītības jautājumus. Tāpat ir pieejamas spēles izklaidei, piemēram, Space Invaders vai citas Arcade spēles. Spēles atslēgu iegūst, izmantojot spēles nosaukumus vai kādu detaļu no spēlēs, kas jāizmanto kādā no Google Forms jautājumiem, jo ziņojumu beigās nevar atstāt atslēgas kodu.

3. Google Forms/veidlapas – Izmantoju dažādus jautājumus. Ja atbilde ir pareiza, dalībnieki nonāk līdz atslēgas vārdam. YouTube vai citas informatīvas lapas tiek izmantotas, lai atrastu kādu vārdu tekstā dziesmā, kuru pēc tam ievieto kādā no Google Forms jautājumiem. Prezentācijā ir izvietoti arī dažādi viltus uzdevumi, kas var traucēt spēles gaitu; tos var izvēlēties iekļaut vai neiekļaut. Atsevišķi jāapgūst kā lietot Google Forms, lai spēlētājs varētu ievadīt tikai pareizo kodu.

4. YouTube video – Prezentācijā ir ievietots YouTube video, kas tiek palaists, kad spēle sākas insert video opcija un autoplay when presenting, mute audio.

Lai spēli varētu spēlēt, jāmaina prezentācijas formāts. Lodziņā, kur parādās prezentācijas saite, jāmaina vārds “edit” uz “preview”, un tikai tad jānosūta potenciālajiem spēlētājiem. Tādā veidā viņi varēs spēlēt, nebaidoties, ka tiks izmainīts oriģinālais dokuments, kaut gan kopiju ir ieteicams uztaisīt drošībai. 

Ieteikumi: Prezentācijā var ievietot hipersaiti uz Word dokumentu ar spēles noteikumiem. Ja spēle notiek klasē klātienē, skolotājs var būt palīgs kā īstais sistēmas vadītājs un spēlētāji var zvanīt trīs reizes pēc palīdzības. Saglabāt visas hipersaites atsevišķā dokumentā, lai varētu izlabot kļūdas, ja tās radušās. Noteikti izspēlēt spēli pirms tam un pārbaudīt, vai viss darbojas.

Vietne app.bookcreator.com – tajā var izvietot bērnu rakstītos stāstus, foto, zīmējumus, ilustrācijas, lai tos varētu saglabāti digitāli un parādīt vecākiem vai citiem interesentiem, lasīt klases priekšā uz ekrāna.

Sketch.metademolab.com – izveido animāciju no bērnu zīmējumiem dažu sekunžu laikā, kas liek skolēniem pievērst uzmanību proporcijām, zīmējuma skaidrībai u.c. niansēm.

Iepriekšējais Digitālie resursi gan mūzikas, gan citās stundās

EGovt Template - Mad UX © 2022. All Rights Reserved